Снимка: БГНЕС
Продажбите онлайн значително нарастнаха, след като вече повече от месец живеем в социална изолация. 
 
Данните са на най-големият онлайн търговец на храни в България. Анализът е на компания, която се занимава с обработка и моделиране на големи данни. 
 
"Има драматичен ръст на продажбите онлайн през март, сравнено с февруари", каза Христо Хаджичонев, експерт по моделиране и прогнозиране на големи данни, в ефира на bTV. 
 
Наблюдава се и голям ръст в продажбите на продукти като продукти за ръце, които не са били толкова популярни преди. 
 
"Характерното е, че имаме трайно изместване на търсене на всякакъв род продукти онлайн", допълни Хаджичонев. 
 
Хората остават по домовете си и спират консумацията си на неща, които преди това са консумирали в ресторанти. Повечето са се ориентирали към по-икономична версия на алкохолните напитки като ракия, където се наблюдава голям ръст. Експертът отбеляза, че при по-скъпите напитки като уиски и бърбън не се наблюдава подобен ръст. 
 
При колбасите също има голямо потребление. Причината за това е презапасяването, което имаше през март. 
 
"Потребителското търсене трайно ще се настани онлайн. То няма да е свързано само със стоки от първа необходимост и бързооборотни стоки, а стоки от почти всякакъв вид. Дори след отхлабването на мерките хората ще продължат трайно да консумират", сподели Христо Хаджичонев. 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase